AR.Drone Quadricopter...
Eu cred că, având în vedere că iPad-urile şi iPhone-urile sunt deja "pe toate gardurile",
şi această jucărie va deveni mai mult decât atât... de la roboţi utilitari, sanitari, militari, (vezi, nevoia de ai folosi în caz de cutremure, inundaţii, incendii, spionaj, etc)... până la transport de marfă şi persoane... nu mai departe de 2015 aceste AR.Drone vor fi
ceva obişnuit...
Această operă de artă denumită "Flight Assembled Architecture" a fost realizată cu ajutorul AR.Dronelor, la o oră după deschiderea expoziţiei FRAC, Paris.
Flight Assembled Architecture,
un turn din 1500 de cărămizi de polistiren, de 6x3,35 m
Turnul a fost construit de o armată de AR.Drone ghidate cu ajutorul unei camere instalate în plafon şi care detectează mişcarea. Pentru a evita coliziunile şi a le permite roboţilor să construiască concomitent, maşinile au fost ghidate pe două trasee care înconjoară structura. Utilizarea traseelor este dictatată de un "sistem de rezervare a spaţiului" prin care fiecare vehicul îşi rezervă spaţiul de care are nevoie. Odată ce maşina a parcurs drumul şi a pus cărămida la locul potrivit, spaţiul îi este alocat alteia.
Fiecare robot este dotat cu un dispozitiv de aspirare, cu ajutorul căruia poate ridica
şi transporta cărămizile din polistiren. Atunci când un robot este suprasolicitat,
se conectează singur la un încărcător, urmând ca un altul să îi ia locul.
Quadicopter
Ceva asemănător, denumit Multicopter, este construit la dimensiuni "umane" de o echipă de la e-volo, Germania.
Multicopter
Inventatorii de la e-volo, compania germană care a conceput multicopterul electric, consideră că acest aparat ar putea constitui viitorul zborului personal. Aceştia afirmă că
"a pilota un multicopter este la fel de uşor ca a conduce o maşină. Aparatul de zbor poate fi controlat cu un simplu joystick, coordonarea celor 16 motoare fiind efectuată automat de computerele de bord.".
Multicopterul conceput de cei de la e-volo cântăreşte în jur de 80 de kg, folosind 16 elice pentru a se deplasa prin aer. Momentan, prototipul poate efectua călătorii de maximum
30 de minute, iar cei de la e-volo spun că aparatul poate funcţiona chiar şi în cazul în care 4 din cele 16 motoare cedează. Spre deosebire de alte aparate de zbor cu elice, multicopterul permite utilizatorilor săi să folosească o paraşută de siguranţă.
Creatorii aparatului au apelat la un acumulator de litiu pentru alimentarea cu energie electrică, estimând că electricitatea necesară pentru o oră de zbor costă doar 6 euro,
dar pe măsură ce tehnologia bateriilor va progresa, aparatul va putea efectua zboruri
cu o durată de câteva ore. Aceştia promit că în doar câţiva ani aparatul va fi disponibil
pe piaţă la un preţ accesibil, transformând în realitate visul celor ce îşi doresc să deţină
un aparat de zbor personal.
sursa:
e-volo.com
chip.de
youtube.com
descopera.ro
http://tabara-frontiere.blogspot.com/2011/02/un-vis.htm
până la următorul zbor...
o zi bună!
marius
2 comentarii:
testare
stăpâne, stăpâne, blogul cere pâne...
Murim de foame pe-aici! Un articol, ceva? :)
Trimiteți un comentariu